i luv islam



Bismillahirrahmanirrahim..

Kali ni saya tak tahu apa entri yg saya nak masukkan. Apa tajuknya pun saya tak tahu sebab saya buntu. Susahnya hidup ni, sangat susah. Mengalir air mata saya saat menaip entri ni. Saya selalu fikir apa yang berlaku pasti ada hikmahNYA, saya selalu pesan kat kawan-kawan dan diri sendiri supaya bersabar kalau ada ujian kerana sabar itu indah.  Tapi bila sy yang kena, pedihnya..Bila ada saja masalah yang berlaku saya selalu pujuk hati saya supaya bersabar sebab bagi saya hikmah itu penuh makna kalau kita mengetahuinya. Dan saya tak pernah menyerah sebelum ni. Tapi kali ni, sungguh hati saya sangat tak kuat. Saya boleh terima apa saja tapi untuk kali ni saya sangat tak mampu. Kenapa ya Allah ? Apa hikmah di sebalik ujian ni Ya Allah? Saya cuba mencari tapi masih tak jumpa jawapannya. Sukar untuk saya terima hakikat. Saya taip dengan perasaan yang cukup tenang tapi hanya Allah yang tahu.

 Ya Allah, kalau ini terbaik buat ku, aku redha ya Allah. Tapi, kuatkah aku untuk meredhainya??

Saya cuba fikir apa salah saya ? Semua bermain di fikiran.. Adakah kerana saya banyak dosa? Atau kerana saya ada buat jahat pada sesiapa…Saya telah sedaya untuk tidak melukai sesiapa tapi mana mungkin saya mampu kerana saya manusia. Mungkin ada rahmat yang tersembunyi…

Dalam hidup ni, yang paling saya pinta dan harapkan adalah moga Allah sentiasa kuatkan hati saya dalam apa jua keadaan..kerana bila kuatnya hati maka akan kuatlah segala-galanya. Namun, untuk mencari kekuatan hati hanya pada Allah yang layak dipinta..tiada tempat lain ..Allah ya Allah, kuatkan hatiku ya Allah..
Oh Tuhan, tunjukkan ku jalan untuk tempuhi hidup ini..Sangat berat ya Allah, namun aku yakin boleh tempuhi kerana aku ada Allah. Ku biar kalam berbicara menghurai maksudnya dijiwa, agar mudah ku mengerti segala yang terjadi sudah suratanNYA ILAHI. Allah ya Allah..akan ku cuba untuk meredhainya ya Allah..

0 comments:

Post a Comment