kentang OH kentang...

Bismillahirrahmanirrahim..

Ya Allah, agak lama saya biarkan dinding ini berhabuk, bukan tidak mahu mencoretkan kata tapi tiada kekuatan untuk mencoretkannya..Hati ini terlalu mudah tersentuh, sayu juga bila melihat blog ini. Tidak seperti sebelum ini, sentiasa punya idea untuk menulis namun apapun Alhamdulillah kudrat untuk menconteng masih ada..

Oleh kerana sudah ketandusan idea dengan laporan latihan industri, saja saya cuba isi masa dengan menjenguk blog ini sambil menulis. Badan sangat penat tapi masih punya kudrat untuk menulis. Itulah, bila rasa excited menguasai  tak kira apa rasa pun tetap akan jadi..he..baru sampai di kampung halaman setelah balik dari Johor..terpaksa pulang atas urusan yang tak dapat di elakkan, mudah2an dapat ke sana lagi insyaAllah..
Teringat anak sepupu di Johor..katanya, ‘akak pandai tak buat ubi kentang bentuk bintang?

Saya cakap, ‘oh pandai, senang je. Sini akak buatkan’. Padahal tak pernah saya buat ubi kentang bentuk bintang. Saya pun buatlah, Alhamdulillah jadilah bentuk bintang. Bagi saya memang cantiklah apa yang saya buat tu..Budak2 tu kata lawanya..saya pun tersenyum, dalam hati pandai jugak saya buat bintang rupanya..he.
Tapi, bintang yang saya buat tak boleh colourkan dengan warna air saya pun xtau la kenapa. Alasan saya kat diorang mungkin sebab ubi kentang tu basah. Yelah tu kot..

Esoknya, bila diorang balik dari sekolah, saya terlihat ubi kentang yg berbentuk bintang, bendi, bawang yang sangat kreatif direka dan banyak lagi. Rupanya saya yang syok sendiri, saya ingat apa yang saya buat tu paling bagus rupanya paling buruk.hehe..perasankan? dalam hati saya fikir kenapa la ada orang macam saya kan? Itulah manusia, suka syok sendiri bila orang puji sikit, padahal apa yang saya buat tak lawa pun.sedihkan? Tapi, itulah pengajaran buat saya, jangan syok sendiri lagi..Malu dalam diam..he..saja berkongsi cerita supaya lain kali saya tak syok sendiri lagi. Wallahua’lam…

1 comments:

pak muliadi said...

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.

KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


KAMI SEKELUARGA MENGUCAPKAN BANYAK TERIMA KASIH ATAS BANTUANNYA MBAH , NOMOR YANG MBAH BERIKAN/ 4D SGP& HK SAYA DAPAT (350) JUTA ALHAMDULILLAH TEMBUS, SELURUH HUTANG2 SAYA SUDAH SAYA LUNAS DAN KAMI BISAH USAHA LAGI. JIKA ANDA INGIN SEPERTI SAYA HUB MBAH_PURO _085_342_734_904_ terima kasih.


Post a Comment