6/10/12

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..

Alhamdulillah sudah genap 25 tahun umurku.. Begitu pantasnya masa berlalu.. Moga dapat aku manfaatkan sebaiknya InsyaAllah..Alhamdulillah Allah kurniakan seorang teman yang baik buatku, suamiku..Allah Maha Kaya telah memberiku bahagia.. Terima Kasih Allah..

Baru je terdetik dan suarakan keinginan inginkan buku Travelog Syahadah & Travelog Hidayah. Nukilan seorang ustaz muallaf..(Ustaz Rashidi@ Lobo Abdullah)..Akhirnya...dapat jugak..

syukran ya Habibi.. :)




Alhamdulillah..dapat juga akhirnya buku yang ku inginkan..Allah izinkan aku untuk terus mengutip mutiara ilmu dalam buku-buku ini..terima kasih abang..moga Allah memberkati dan merahmati setiap genap kerja abang..Baarakallahufeek ya Habibi..


Baru je sempat menghabiskan Travelog Syahadah..Kekangan masa dan kerja yang banyak membuatkan aku terhenti seketika untuk meneruskan bacaan Travelog Hidayah..Aku cuba untuk habiskan Travelog Hidayah..
Satu buku yang sangat best.(Travelog Syahadah)..mengalir air mata baca buku ini..Begitu sukarnya perjalanan hidup beliau. Yang paling aku ingat dalam buku ni, kata ustaz Lobo,"Saya nak belajar Islam sehingga saya boleh mengajarkannya kepada orang lain"..Alhamdulillah..

Saya ambil dari semangat ustaz, pengalaman ustaz, saya akan belajar sehingga saya boleh mengajarkan pada orang lain. Walaupun hanya sekejap saya mengenali ustaz, tapi sudah cukup membuatkan saya sedar. Banyak yang saya sedar, masuk dalam hati saya. Betapa dunia ini tiada apa-apa. Begitu berbekas dihati saya, sememangnya kita sering terlupa tanpa muhasabah diri, tanpa teguran kita sibuk mengejar dunia..Tiada apa yang kita punya, semuanya yang Allah punya..Bila saya teringat buku ustaz terasa peritnya perjalanan hidup ustaz mencari Islam dan akhirnya ustaz temui agama yang sebenar..Mengalir air mata tatkala membaca pengalaman hidup ustaz. Caturan Allah sangat hebat..Saya kagum dengan ustaz. Moga-moga saya dapat jadi setabah ustaz insyaAllah..

ya Allah kurniakan lah masa lapang buatku supaya dapat aku kutip mutiara-mutiara ilmuMU ya Allah. Cukupkanlah bagiku apa yang menjadi keperluanku ya Allah. Sesungguhnya KAU lah Maha Mengetahui..



Terima kasih juga untuk makanan ini abang..















0 comments:

Post a Comment